Pages

besday

Lilypie Kids Birthday tickers

31 January 2011

BiLa LaGI......?

Bersempena dengan cuti gong xi fa chai yang akan datang ni ( 3&4/02/2011 ), banyak kami terima undangan perkahwinan. antaranya jiran @ sepupu, anak arwah kawan baik ayah, anak kawan baik tok, anak sedara kakzie, n ada 2 3 tmpat lagi yang aku pun tak brapa kenal sangat. semoga berbahagialah diorang semua.

Berkaitan dengan kenduri yang aku paling lemas ialah selalu jumpa kenalan di tempat kenduri, antara soalan yang aku selalu tembak :

- yang ni bila lagi nak kenduri?
- duk tunggu apa lagi?
- bila nak kahwin?
- takda calon ker? kami nak rekemen...(yang paling pedih)

Banyak lar lagi soalan yang aku selalu kena (lebih baik lupa). aduh...kekadang sampai malas nak pi kenduri. sebab tu lah kalau kenduri yang dekat kampung aku, aku malas pergi. cmna la aku nak mengatasi situasi ni sedangkan aku mmg takda calon. nak cari calon suami bukan macam beli baju kat the store. jumpa yang berkenan, terus beli. tapi yang melibatkan soal hidup dan mati.

Aduh.....berat mata membaca berat lagi hati yang menanggung. kekadang aku kesian kat mak aku. pi mana semua orang duk tanya.yelar...aku n kak aku mmg dah patut kahwin tapi masih lagi membujang. macam mana ek.tolong.......................!!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails